Pozycjonowanie stron internetowych

Na czym polega pozycjonowanie?

Pozycjonowanie to bardzo popularna strategia marketingowa, która pozwala na skuteczne rozreklamowanie swojej firmy lub usługi w internecie. Dzięki specjalistom tej branży można wywindować konkretne słowa klucze i przeróżne hasła wysoko w wyszukiwarkach internetowych.

Warto pamiętać o tym, że z samej wyszukiwarki Google korzysta co miesiąc 20 mln internautów w Polsce (ok. 93%). Odpowiednie pozycjonowanie wydaje się więc absolutnym obowiązkiem każdego przedsiębiorcy, który próbuje wykorzystać potencjał internetu i założył własną stronę. Dokładny sposób funkcjonowania algorytmów Google nie jest znany. Specjaliści wiedzą jednak, w jaki sposób wpłynąć na wyszukiwarkę i wywindować pewne frazy wysoko w wyszukiwarce.

Co ciekawe, wszystkich czynników, które mają znaczenie przy pozycjonowaniu, jest ok. 200. Te, które powinny interesować początkujących właścicieli strony, dotyczą umieszczanej treści. Pozostałe mają związek z popularnością konkretnej witryny – to dlatego najbardziej rozpropagowane portale są trudnym konkurentem dla tych dopiero „aspirujących”.

Pozycjonowanie – dlaczego warto się na nie skusić?

Dzięki pozycjonowaniu możliwe jest poinformowanie internautów o swojej działalności. Prawie całość ruchu na witrynach odbywa się za pośrednictwem wyszukiwania konkretnych fraz. Internauci wpisują w wyszukiwarki interesujące ich słowa (swoistego rodzaju hasła) i klikają w linki, które wyświetlają się na najwyższych pozycjach. Pozycjonowanie umożliwia podwyższenie „rankingu” własnej strony. Odpowiednia optymalizacja pozwala zarówno na spopularyzowanie konkretnej witryny, jak i na naprowadzenie internautów na pewne frazy. Im lepsze pozycjonowanie, tym więcej kliknięć i odtworzeń.

Dla kogo przeznaczone jest pozycjonowanie?

Co wydaje się być oczywiste, pozycjonowaniem powinni zainteresować się ci, którzy mają zamiar rozwinąć swój biznes online. Tylko profesjonaliści potrafią dokonać odpowiedniej wyceny, optymalizacji i linkowania. Copywriterzy są w stanie odpowiednio opracować treści, dzięki którym uda się dobrze rozmieścić słowa kluczowe i frazy.

Trzeba zdawać sobie sprawę z tego, iż trendy dotyczące pozycjonowania zmieniają się jak w kalejdoskopie. To, co obecnie pomaga w spopularyzowaniu strony, za chwilę może okazać się już przestarzałe.

Na czym polega optymalizacja?

Jednym z najważniejszych etapów pozycjonowania jest właściwa optymalizacja. Wpływa ona m.in. na szybkość indeksowania zmian na stronie poprzez Google. Dzięki niej poprawia się także tzw. reputacja strony, przez co na konkretną witrynę trafia większa liczba internautów. Optymalizacji dokonuje się na różne sposoby. Bardzo ważne jest m.in. odpowiednie zagęszczenie słów kluczowych w tekście. Każdy optymalizowany wpis musi zawierać właściwą proporcję tego typu słów. Istotne jest także używanie tzw. meta-znaczników, czyli tagów. Zawierają one w sobie informacje o stronie, które mają znaczenie dla wyszukiwarki. Treść należy także odpowiednio formatować, np. używać pogrubień lub kursywy.

Dobrze dobrane tytuły stron, opisy i wartościowa treść sprawiają, że strona może uzyskać dużą popularność w stosunkowo krótkim czasie. Optymalizacji nie należy wykonywać samodzielnie. Profesjonaliści bardzo szybko zmodyfikują kod konkretnej strony, dzięki czemu będzie ona łatwiej przyswajalna dla Google.

Bardzo ważne linkowanie

Elementem właściwego pozycjonowania jest także tzw. linkowanie. Swoją stronę można reklamować na różnych witrynach, np. na blogach branżowych. Audyt SEO pozwala na zbadanie profilu linków, jakie dana firma powinna zdobyć i których powinna unikać. Linki wewnętrzne umieszczone są w obrębie tej samej witryny, do której prowadzą. Oznacza to, że np. w jednym artykule firmowym będzie umieszczone odniesienie do zakładki, podstrony itd. Ten typ linkowania jest bardzo tani i prosty. Linki zewnętrzne zdobywa się na stronach innych niż właściwa. Mogą to być np. portale społecznościowe, strony internetowe (np. Pressel Pages), katalogi stron.

Linkowanie stanowiło kiedyś bardzo łatwy sposób na szybkie rozpropagowanie witryny. Teraz operacja ta nie jest taka prosta. Wszystko dlatego, iż Google używa coraz lepszych algorytmów wyszukujących błędy, nieprawidłowości i manipulacje. Z tego powodu bardziej opłacalnym rozwiązaniem jest linkowanie na popularnych stronach z dobrą treścią niż „rozsiewanie” linków na niezbyt poczytnych i słabych portalach.

© Copyright by Jump Bandits 2012. All rights reserved.